We blijven vernieuwen, passend de klantbehoefte en actuele ontwikkelingen.

Al sinds 2011 organiseert Danielle van Holland, manager van Shuttle2, samen met haar collega’s het bedrijfsvervoer voor bedrijven op bedrijventerreinen. Met veel plezier en vol ambitie, want de vraag naar duurzame mobiliteit groeit, evenals de behoefte aan oplossingen die de bereikbaarheid verbeteren. Danielle: “Shuttle2 ontzorgt werkgevers met een shuttle service op maat, die aansluit bij actuele ontwikkelingen en behoeften van klanten. We blijven vernieuwen. De Shuttle2 app die we recent gelanceerd hebben, is daar een mooi voorbeeld van.”

 

Uitdagingen en doelstellingen van bedrijven zijn veranderd

“Ik zie dat de uitdagingen en doelstellingen van bedrijven zijn veranderd. De behoefte aan een veilige, comfortabele last-mile oplossing was er altijd al, maar de laatste jaren (na corona) zien we ook dat werkpatronen veranderen, er wordt vaker thuisgewerkt en dat vraagt om meer flexibiliteit. Bedrijven hebben daarnaast te maken met personeelstekorten én er is een sterke focus op verduurzaming, zoals o.a. het terugdringen van CO₂-uitstoot van mobiliteit van medewerkers. Een goede shuttle service speelt hier op in en ondersteunt bedrijven bij het realiseren van hun doelen.”

“Met een comfortabele ‘last mile-oplossing’ stimuleren bedrijven het gebruik van het openbaar vervoer, verbetert de bereikbaarheid van bedrijven én wordt het eenvoudiger om nieuw talent aan te trekken.”

Onze shuttle service is flexibel en duurzaam

“Onze shuttle service is volledig maatwerk, we kunnen naadloos aansluiten op klantwensen. We weten dat flexibele inzetbaarheid essentieel is, daar spelen we optimaal op in. Is het op bepaalde dagen drukker op kantoor bij de klant, dan sluiten we de dienstregeling daar op aan. Bijvoorbeeld door meer bussen of ritten in te zetten op de drukke dagen. Daarnaast dragen we bij aan duurzame mobiliteit: inmiddels is 92% van onze shuttlebussen elektrisch. Daarmee ondersteunen we werkgevers bij het behalen van hun CO₂-reductiedoelen. Bovendien bieden we inzicht in aantallen passagiers, ritten en uitstoot, die informatie is direct bruikbaar is voor CO₂-rapportages.”

Van onze klanten horen we wat ze belangrijk vinden

“We onderhouden wekelijks contact met onze klanten. Hierdoor zijn we goed op de hoogte van wat er speelt en wat ze belangrijk vinden. Ook voeren we klanttevredenheidsonderzoeken uit en volgen we de ontwikkelingen in de markt op de voet. Met al deze input en feedback proberen we steeds verder te verbeteren. Als experts bieden we klanten proactief advies en ontwikkelen we oplossingen die hen echt verder helpen.”

Vertel eens wat over de nieuwe Shuttle2 app?

“In het digitale tijdperk zijn mensen gewend geraakt aan apps die direct inzicht en informatie geven en waarmee je met enkele clicks je zaken kunt regelen. We hebben een app ontwikkeld die hierop aansluit. De app toont de actuele dienstregeling, geeft precies aan waar de shuttlebus rijdt, heeft passagiersregistratie, zitplaatsreservering, een dynamische routeplanning en een werkgeversdashboard met alle ritinformatie. De functies in de app zijn modulair, elke werkgever kan zelf kiezen welke opties aanstaan en welke niet. Dat is geheel afhankelijk van de behoeften van het bedrijf en hoe de shuttle service bij het bedrijf wordt ingezet.”

Wat zijn de eerste ervaringen met de app?

“De feedback die we krijgen, is dat de app overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik is. Dat is fijn, want dat is precies onze bedoeling. Werkgevers waarderen de nieuwe rapportagemogelijkheden en de modulaire opbouw, zodat ze de functies kunnen kiezen die het beste aansluiten bij de manier waarop zij de shuttle service inzetten. De app is een handige, moderne aanvulling op de shuttledienst.”

Meer over de Shuttle2 app

Maak een afspraak