Ervaren, flexibel en een visitekaartje voor je bedrijf
Kies je voor je eigen shuttle service, dan zorgt het team van Shuttle2 ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is. Van het voertuig tot de planning en regie, van het klantcontact tot de inzet van je chauffeurs. En wat de chauffeurs betreft: die zijn een onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening en een visitekaartje voor je bedrijf. Dus zorgen we voor de perfecte match. Altijd en overal. Hoe we dat doen? Danielle van Holland, Manager van Shuttle2 en Marrietta Meuleman, Manager van Actief65+ vertellen je er meer over.
De perfecte match
Danielle: “Kiest een werkgever voor de shuttle service via Shutlle2, dan gaan we altijd voor de optimale match tussen bedrijf en chauffeur. Daar kunnen onze klanten op rekenen. En zijn er nog speciale aandachtspunten in het werk, zoals het dragen van bedrijfskleding of het spreken van de Engelse taal bijvoorbeeld, dan nemen we die mee bij het selecteren van geschikte kandidaten. Voor de selectie werken we al heel wat jaren samen met Marrietta en haar collega’s.”
Sporen verdiend op de weg
“Onze chauffeurs zijn gepensioneerden. Elke chauffeur van onze shuttlebusjes heeft een dijk aan rijervaring. Die ervaring is heel belangrijk als je dagelijks in de shuttlebus mensen vervoerd. Het zijn voormalig buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs of in ieder geval mensen die voor hun werk altijd veel kilometers hebben gereden. Ze zijn betrouwbaar, ervaren, houden van vrijheid en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel”, licht Danielle verder toe.
Vroeg in de ochtend en in de namiddag
Marrietta: “Behalve ervaring is er meer van belang. De chauffeurs moeten flexibel zijn, sociaal vaardig en zich makkelijk kunnen aanpassen. In hun agenda en in de dagelijkse praktijk. Vaak rijdt de pendeldienst vroeg in de ochtend en in de namiddag. Dus is beschikbaarheid op de momenten dat je ze nodig hebt van belang. En die andere momenten? Dan zijn ze thuis of doen ze iets anders. En daarom zoeken we naar chauffeurs die dicht bij je bedrijfslocatie wonen en tussen de werktijden door gemakkelijk weer naar huis kunnen. Wel zo fijn! Op die manier heb je geen onnodige kosten als de chauffeurs niet voor je bedrijf werken.”
Grote interesse in chauffeursdiensten
Marrietta: “Na de intake van Shuttle2 bij de klant stellen we samen de vacature op, die zetten we online. Daarnaast kijken we in ons bestand. Welke kandidaten voldoen aan de selectiecriteria? Daar nemen we contact mee op. We merken dat de interesse voor de job van Shuttle2-chauffeur groot is. Dat betekent dat we vaak snel de match kunnen maken. Danielle: “Ideaal is dat. Hebben we daarnaast ook de planning, de route en het voertuig geregeld, dan is de shuttleservice al binnen enkele weken operationeel.”
Praktijktraining en coaching
Na de selectie gaat de geselecteerde kandidaat proefdraaien. Meerijden met een chauffeur die het werk al geruime tijd doet. En de kandidaat gaat ook zelf op de pendeldienst rijden terwijl de ervaren Shuttle2-chauffeur meerijdt. Marietta: “Het is waardevol en ook heel leuk om te zien hoe bereidt de chauffeurs zijn om kennis over te dragen aan de nieuwe chauffeurs, tips te geven en te coachen. Daar zijn we superblij mee.” Is het proefrijden goed gegaan en bevalt het, dan gaat de chauffeur zelfstandig aan de slag voor de klant van Shuttle.
Altijd chauffeurs die kunnen invallen
Danielle: “Onze service biedt medewerkers mobiliteitsgarantie, zodat medewerkers zonder lange wachttijden of gedoe van OV-locatie naar het station komen. Is een chauffeur ziek of op vakantie, dan zorgen we voor een invaller. En bij drukke periodes of onvoorziene omstandigheden kunnen we zelfs tussen bedrijven onderling afspraken maken zodat alle shuttle services soepel blijven lopen. Daarin gaat onze dienstverlening best heel ver.”
Vriendschappen
Regelmatig komt het voor dat chauffeurs extra taken oppakken of met verbetervoorstellen in de planning komen. Ze zijn zeer betrokken. Ook ontstaan er vriendschappen tussen chauffeurs die voor dezelfde klant werken. Ze hebben vaak een app-groep, regelen hun vrije dagen onderling in een planningsapp en hebben samen werkoverleg. En omdat chauffeurs op een vaste pendeldienst rijden, zien we ook dat er een band met de medewerkers van de opdrachtgevers ontstaat. Marrietta: “Het sociale aspect in het werk is voor de plussers vaak ook belangrijk. Het verschil maken, ertoe doen. Dat deden ze in hun vroegere job vaak ook.”